« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga u dnevni red sa svim aspektima. Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da se poboljša samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.
Učenici će se educirati pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.
Ciljne skupine našeg projekta čine učenici (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri, članovi i roditelji učenika. Sudjelujući u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.
U II. osnovnoj školi Varaždin u tjednu (7. do 11. veljače 2022.) održana je dugo iščekivana mobilnost učenika u sklopu Erasmus+ projekta pod nazivom Human Rights Education.
U sklopu projekta održan je niz različitih radionica, aktivnosti, debata i istraživačkoga rada na temu ljudskih prava i diskriminacije u svijetu.
Projekt se provodi od 1. rujna 2020., koordinator projekta je zemlja Slovačka, a ostali partneri su iz Turske, Portugala, Rumunjske, Španjolske i Hrvatske u kojoj je partner II. osnovna škola Varaždin.
Mobilnost je održana u Španjolskoj u gradu Crevillent, dok je II. osnovna škola s obzirom na epidemiološku situaciju sudjelovala virtualno. Naša škola virtualno se predstavila ostalim partnerima/školama na ovom projektu prigodnim filmom (poveznica).
Program mobilnosti
U sklopu projektnih aktivnosti učenici su napravili niz digitalnih radova na temu ljudskih prava te su sudjelovali u diskusijama i razmjeni iskustava s učenicima iz drugih država. Radionice su bile istraživačkoga tipa te su zahtijevale od učenika određenu razinu poznavanja digitalnih alata, engleskoga jezika te kritičkoga razmišljanja.
Na početku projekta učenici su se upoznali s pojmovima migracije i imigracije te njihovim razlikama. Potaknuta su bitna pitanja o migraciji i odnosu zajednice prema migrantima te su učenici razmijenili svoja mišljenja i stajališta u vezi migracije. Lijepo je bilo za čuti da najveći dio učenika nema predrasude o ljudima i djeci iz drugih dijelova svijeta.
Unutar radionica provedena su istraživanja o zemljama u kojima se krše temeljna ljudska prava, napravljene su obuhvatne analize različitih podataka unutar tih zemalja te usporedba s razvijenim zemljama. Svoja istraživanja i radove učenici su predstavili ostalim sudionicima u projektu putem platforme Google Meet. Osim istraživačkih radova, napravljen je niz prezentacija te digitalnih radova kao plakata, stripova i slika na temu ljudskih prava.
U ovoj mobilnosti sudjelovalo je 35 učenika sedmih i osmih razreda.
Učenici su sudjelovali u radionicama i virtualne mobilnosti uz pomoć njihovih učitelja i učiteljica: Ljiljane Inkret Martinčević (koordinator projekta), Martine Dugonjić, Denisa Baisa i Marinele Schatten.
Cilj Erasmus+ projekta Human Right Education je dati preporuke školama te poboljšati proces i informirati djecu i nastavnike o ljudskom pravu na obrazovanje.
Projekt ima sljedeće ciljeve: osposobiti učitelje iz Europe da razmjenjuju najbolje prakse i rade zajedno na stvaranju zajedničkih obrazovnih materijala;
Unutar provedenih aktivnosti postignuti su brojni ciljevi projekta, razmijenjena su iskustva dobre prakse i poboljšano je znanje učenika i njihovih učitelja o ljudskim pravima, toleranciji i uvažavanju drugih. Rezultati projekta su impresivni i učenici s velikim nestrpljenjem iščekuju sljedeću mobilnost.
Svim učenicima i učiteljima koji su sudjelovali u virtualnoj mobilnosti dodjelit će im se certifikati/priznanja.
U nastavku možete vidjeti radove učenika.
Marinela Schatten
Ljiljana Inkret-Martinčević