« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt European MakerSpace Network uključuje četiri škole iz četiri različite europske zemlje (Španjolska, Turska, Poljska i Hrvatska) u kojemu sudjeluju učitelji i učenici iz tih škola među kojima je i II. osnovna škola Varaždin.
Cilj projekta European MakerSpace Network jest uspostaviti mrežu europskih škola u kojima se ostvaruju takvi prostori stvaranja, razmjenjuju znanja i vještine, ne samo u svakoj školi pojedinačno, nego i između nastavnika i učenika svih škola uključenih u projekt. Stoga je takav projekt vrlo važan za uvođenje europske dimenzije obrazovanja u našu školu, za stjecanje dobrih praksi i pružanje prilike našim učenicima da se upoznaju s drugim kulturama, nauče biti tolerantni i empatični te da poboljšaju svoje jezične kompetencije. Suvremene računalne tehnologije omogućavaju nam da podučavamo na drugačiji način, bliže svijetu moderne djece.
U okviru projekta planirane su četiri aktivnosti koje se sastoje od posjeta drugim zemljama i održavanja različitih radionica s naglašenim aktivnostima iz STEM područja. Tijekom razdoblja od dvije godine cilj je zajednički napraviti plan koji sadrži razvoj školskoga prostora stvaranja (engl. markespace), potaknuti razvoj različitih vještina kod učitelja i učenika poput poboljšanja digitalnih i socijalnih vještina, pismenosti, vještine učenja jezika, upoznavanja kulturnih razlika, razvijanja kritičkoga mišljenja, kreativnosti, zajedničkoga rješavanja problema, digitalnih kompetencija te poduzetništva. Tijekom projekta želi se potaknuti znatiželja, dinamičnost i aktivnosti usredotočene na stjecanje znanja i motivaciju za daljnje obrazovanje. Uključivanjem učenika u ovaj projekt, učenici nisu više samo korisnici suvremenih tehnologija i alata nego postaju i njihovi stvaratelji.
Jedan od glavnih ciljeva jest poticati korištenje tehnika stvaralaštva koje se koriste u spomenutim prostorima stvaranja u svim područjima kurikuluma, angažiranjem učitelja u novim nastavnim pristupima i metodama učenja, pružanjem profesionalnoga iskustva i dobre prakse učiteljima koji sudjeluju u projektu.
Suradnjom između škola iz različitih dijelova Europe učvrstit će se mreža škola, razvit će se suradnički projekti i dobra praksa provođenjem projekata iz područja robotike, poduzetništva i različitih digitalnih i kulturnih aktivnosti u okviru školske zajednice.
Učenici svake zemlje imat će priliku posjetiti škole ostalih sudionika projekta te na taj način sudjelovati u sedmodnevnome putovanju i različitim aktivnostima koje će se za to vrijeme provesti u svakoj zemlji. Svaka će zemlja domaćin provesti različite vrste aktivnosti iz područja informatike i povezanih disciplina pri čemu će glavne radionice biti:
Nakon ljetnih praznika i brojnih priprema, Erasmus+ projekt European MakerSpace Network nastavlja svoj put. Učenici Marin Milković i Tonka Tkalec iz 6.d, Aron Borlinić, Jurica Geček i Karla Plantak iz 7.a te Nika Martinez, Jana Martinez i Erik Tuholjak iz 7.c razreda s učiteljicama Ljiljanom Inkret- Martinčević i Željkom Kopić sudjelovali su u mobilnosti u Turskoj u Istanbulu (Göztepe) od 23. listopada do 29. listopada 2022. godine.
Na put su krenuli u nedjelju u večernjim satima iz zagrebačke Zračne luke Franjo Tuđman prema Istanbulu gdje su ih dočekali domaćini škole i obitelji u koje su učenici smješteni.
Prvi dan mobilnosti u Istanbulu u školi ALI HAYDAR ERSOY ORTAOKULU započeo je prigodnim glazbeno-scenskim programom dobrodošlice za sve sudionike te upoznavanjem s ostalim sudionicima projekta. Nakon toga slijedio je obilazak škole domaćina uz vodstvo njihovih učenika i učitelja. Nakon zajedničkoga ručka i kratkoga odmora učenici su prezentacijama predstavili svoju državu, grad i školu te su sudjelovali u radionicama kreativnosti i ideja.
U sklopu mobilnosti u Turskoj učenici su posjetili nacionalni park NP Polonezkoy village te su uz lokalnoga vodiča prošetali nacionalnim parkom, obišli najstariju kuću te se ugodno družili uz sportske igre i glazbu.
Učenici su sudjelovali u radionicama s Lego Spike robotima, a naši su učenici uz izvrstan timski rad i međusobnu suradnju bili najuspješniji u rješavanju zadanih zadataka.
Učenici su također prošetali i prekrasnim Yıl parkom uz ugodno druženje s učiteljicama.
Nakon odrađenih radionica učenici su autobusom krenuli u razgledavanje Istanbula. Najprije su plovili trajektom preko Bospora te uz lokalnoga vodiča prošetali povijesnim dijelom Istanbula. S velikim oduševljenjem obišli su najvažnije znamenitosti Istanbula: Topkapi Palace poznatu po raskošnom stilu osmanskih sultana, džamiju i nekadašnju pravoslavnu crkvu Hagia Sophia Mosque i carsku džamiju iz osmanskoga doba Blue Mosque (Sultan Ahmed Mosque). Nakon ručka posjetili su Basilicu Cistern poznatu još kao „Potopljena palača“, a izgrađena je u 6. stoljeću kako bi grad imao zalihe vode ako bude napadnut. U poslijepodnevnim satima šetali su i kupovali u Grand Bazaaru. U Göztepe vratili su se vlakom (metro) kanalom ispod Bospora te tako uživali u još jednom nezaboravnom iskustvu.
Zadnji dan mobilnosti svim sudionicima projekta podijeljeni su certifikati uz prigodni govor ravnatelja i domaćina škole. Nakon podjele pogledali su prigodni program povodom Dana republike Turske. U poslijepodnevnim satima uživali su u vožnji brodom po Bosporu uz ugodno druženje s obiteljima koje su ugostile naše učenike.
Puni dojmova, novih iskustava i prijateljstava, učenici željno iščekuju novi susret i radionice koje će se održati u našoj školi u Varaždinu.