« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga u dnevni red sa svim aspektima. Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da se poboljša samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.
Učenici će se educirati pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.
Ciljne skupine našeg projekta čine učenici (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri, članovi i roditelji učenika. Sudjelujući u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.
Učenici polaznici izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje proteklih tjedana bavili su se temama o volontiranju i humanitarnom radu. U okviru navedenoga posjetili su udrugu „Stakleno zvono.“
Korisnici udruge su osobe s autizmom. Srdačno su dočekali i pozdravili goste. Njihova voditeljica Ksenija Krznar upoznala je djecu s aktivnostima koje provode. Druže se ponedjeljkom, utorkom i četvrtkom od 16.00 do 19.00 sati. Tijekom druženja vode brigu o fizičkome zdravlju vježbajući, prigodno obilježavaju važne datume, peku kolače, sudjeluju u kvizovima, ručno izrađuju ukrase…
Također je istaknula da volontiranje obogaćuje život jer svoje slobodno vrijeme darujete drugima te ih time usrećujete. Pozvala je djecu da, ukoliko netko ima volju i želju, može doći i uključiti se u rad udruge. Nekoliko učenica najavilo je svoj dolazak u narednim danima jer su se brzo sprijateljile s korisnicima koji su izrazito drage, tople i iskrene osobe.
Marta Cepanec