preskoči na sadržaj

II. Osnovna škola Varaždin

Login
Tražilica
Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Radno vrijeme škole

Ponedjeljak - Petak

7.00 - 15.00

Human Rights Education

Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je  projekt  u kojem su partneri  6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje  ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i  lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje  države:  Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i  Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.

Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili  Cyber zlostavljanja.  Pomoću ovog  projekta nadamo se  da ćemo  moći potaknuti suradničko učenje,  kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u  proces učenja  kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.

Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva  djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.

Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga  u dnevni red sa svim aspektima.  Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju  uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da  se poboljša  samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.

Učenici će  se educirati  pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.

Ciljne skupine našeg projekta čine učenici  (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri,  članovi i roditelji učenika. Sudjelujući  u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.

Aktivnosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Erasmus+ projekt „Human Rights Education“, Rumunjska (Bukurešt)
Autor: Jasmina Varga, 4. 11. 2022.

Nakon što je II. osnovna škola bila domaćin mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta „Human Rights Education“ u rujnu, učenici Dina Posavec (8. a), Mia Pahek (8. a), Marta Nikšić (8. c), Roko Čović (8. d), Maja Diana Pardiwala (8. d) te Karlo Štager (8. d) su u pratnji učiteljice Draženke Pust i učitelja Denisa Baisa sudjelovali u mobilnosti, ovoga puta u rumunjskom glavnom gradu – Bukureštu, od 24. do 28. listopada.


Projekt uključuje šest zemalja sudionica, a to su uz Hrvatsku i domaćina Rumunjsku još i Portugal, Slovačka, Španjolska i Turska.

Prvoga dana mobilnosti učenici su uz pratnju nastavnika posjetili Tehničku školu "Sfântul Pantelimon" gdje su nakon par riječi dobrodošlice domaćina sudjelovali u tzv. icebreaking aktivnostima koje su za cilj imale bolje upoznati kolege iz drugih zemalja. Nakon toga učenici su podijeljeni u miješane timove od 6 učenika te jednog nastavnika u ulozi mentora. Svaki je tim dobio zadatak izraditi lentu vremena kojom će prikazati razvoj ljudskih prava kroz povijest te rezultate svojega rada prezentiratidrugim sudionicima.

   

Nakon navedenih aktivnosti u školi, sudionici mobilnosti sele se u školsku dvoranu i školsko dvorište gdje su na red došle sportske aktivnosti – badminton i nogomet.

    

Drugi dan mobilnosti bio je predviđen za razgledavanje glavnoga grada Bukurešta. Kroz igru otkrivanja i posjećivanja najvažnijih građevina, spomenika i mjesta posebnog značaja sudionici mobilnosti bili su upoznati s najvažnijim događajima iz rumunjske povijesti. Među njima se posebno istaknuo posjet Palači parlamenta, drugoj najvećoj administrativnoj građevini na svijetu.

Trećega dana mobilnosti bio je rezerviran za izlet u Transilvanijske Alpe, točnije u dvorac Bran, rezidenciju slavnoga fiktivnoga lika – grofa Drakule te u raskošnu palaču Peles.

Posljednjeg dana mobilnosti ponovno smo se vratili u školu. Učenici su podijeljeni u miješane timove sudjelovali u dvije radionice. U prvoj su radionici nakon gledanja videozapisa o ljudskim pravima morali kronološki poredati rečenice iz Velike povelje sloboda. U drugoj je radionici svaki tim dobio jednu od šest mogućih umjetnosti – arhitektura, film, glazba i ples, slikarstvo, kiparstvo te književnost. Svaki je učenik unutar tima izradio kratku prezentaciju o najpoznatijem umjetniku i djelu svoje države, ovisno o vrsti umjetnosti koju je njihov tim dobio. Naposlijetku, svaki je tim prezentirao rezultate svojega rada. Nakon druge radionice uslijedila je podjela certifikata svim sudionicima mobilnosti, a nakon svečanoga ručka i vrijeme za opraštanje od novostečenih prijatelja i pripremanje za odlazak kući.

Učenici su u pet dana mobilnosti imali prilike upoznali društvo i kulturu Rumunjske, steći nova prijateljstva te naučiti nešto novo o ljudskim pravima.

                                                                                          Denis Bais

     





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju