« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga u dnevni red sa svim aspektima. Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da se poboljša samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.
Učenici će se educirati pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.
Ciljne skupine našeg projekta čine učenici (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri, članovi i roditelji učenika. Sudjelujući u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.
Nakon što je II. osnovna škola bila domaćin mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta „Human Rights Education“ u rujnu, učenici Dina Posavec (8. a), Mia Pahek (8. a), Marta Nikšić (8. c), Roko Čović (8. d), Maja Diana Pardiwala (8. d) te Karlo Štager (8. d) su u pratnji učiteljice Draženke Pust i učitelja Denisa Baisa sudjelovali u mobilnosti, ovoga puta u rumunjskom glavnom gradu – Bukureštu, od 24. do 28. listopada.
Projekt uključuje šest zemalja sudionica, a to su uz Hrvatsku i domaćina Rumunjsku još i Portugal, Slovačka, Španjolska i Turska.
Prvoga dana mobilnosti učenici su uz pratnju nastavnika posjetili Tehničku školu "Sfântul Pantelimon" gdje su nakon par riječi dobrodošlice domaćina sudjelovali u tzv. icebreaking aktivnostima koje su za cilj imale bolje upoznati kolege iz drugih zemalja. Nakon toga učenici su podijeljeni u miješane timove od 6 učenika te jednog nastavnika u ulozi mentora. Svaki je tim dobio zadatak izraditi lentu vremena kojom će prikazati razvoj ljudskih prava kroz povijest te rezultate svojega rada prezentiratidrugim sudionicima.
Nakon navedenih aktivnosti u školi, sudionici mobilnosti sele se u školsku dvoranu i školsko dvorište gdje su na red došle sportske aktivnosti – badminton i nogomet.
Drugi dan mobilnosti bio je predviđen za razgledavanje glavnoga grada Bukurešta. Kroz igru otkrivanja i posjećivanja najvažnijih građevina, spomenika i mjesta posebnog značaja sudionici mobilnosti bili su upoznati s najvažnijim događajima iz rumunjske povijesti. Među njima se posebno istaknuo posjet Palači parlamenta, drugoj najvećoj administrativnoj građevini na svijetu.
Trećega dana mobilnosti bio je rezerviran za izlet u Transilvanijske Alpe, točnije u dvorac Bran, rezidenciju slavnoga fiktivnoga lika – grofa Drakule te u raskošnu palaču Peles.
Posljednjeg dana mobilnosti ponovno smo se vratili u školu. Učenici su podijeljeni u miješane timove sudjelovali u dvije radionice. U prvoj su radionici nakon gledanja videozapisa o ljudskim pravima morali kronološki poredati rečenice iz Velike povelje sloboda. U drugoj je radionici svaki tim dobio jednu od šest mogućih umjetnosti – arhitektura, film, glazba i ples, slikarstvo, kiparstvo te književnost. Svaki je učenik unutar tima izradio kratku prezentaciju o najpoznatijem umjetniku i djelu svoje države, ovisno o vrsti umjetnosti koju je njihov tim dobio. Naposlijetku, svaki je tim prezentirao rezultate svojega rada. Nakon druge radionice uslijedila je podjela certifikata svim sudionicima mobilnosti, a nakon svečanoga ručka i vrijeme za opraštanje od novostečenih prijatelja i pripremanje za odlazak kući.
Učenici su u pet dana mobilnosti imali prilike upoznali društvo i kulturu Rumunjske, steći nova prijateljstva te naučiti nešto novo o ljudskim pravima.
Denis Bais