preskoči na sadržaj

II. Osnovna škola Varaždin

Login
Tražilica
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Radno vrijeme škole

Ponedjeljak - Petak

7.00 - 15.00

Human Rights Education

Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je  projekt  u kojem su partneri  6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje  ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i  lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje  države:  Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i  Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.

Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili  Cyber zlostavljanja.  Pomoću ovog  projekta nadamo se  da ćemo  moći potaknuti suradničko učenje,  kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u  proces učenja  kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.

Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva  djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.

Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga  u dnevni red sa svim aspektima.  Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju  uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da  se poboljša  samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.

Učenici će  se educirati  pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.

Ciljne skupine našeg projekta čine učenici  (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri,  članovi i roditelji učenika. Sudjelujući  u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.

Aktivnosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Erasmus+ projekt Human Rights Education - Manisa, Turska
Autor: Jasmina Varga, 28. 2. 2023.

Učenici Eva Sekulić (8. a), Borna Janušić (8. c), Mihael Pavlic (8. c), Luka Grđan (8. d) i Mirta Sajko (8. d) u pratnji učiteljica Draženke Pust i Jasmine Varga boravili su od 20. do 24. veljače 2023. u gradu Manisi u Turskoj na mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta Human Rights Education.


Prvoga dana mobilnosti obišli su školu domaćina – Srednju strukovnu i tehničku školu u Manisi. Nakon uvodnih riječi dobrodošlice, upoznavanja i prigodnoga programa uslijedio je Kahoot kviz o kulturnoj raznolikosti u kojem su sudjelovali svi učenici i učitelji. Nakon toga, podijeljeni u grupe, učenici su na svježem zraku odigrali nacionalne igre koje su popularne ili imaju neko povijesno značenje za države sudionice. Razgledali su i etno selo Obsaya, a nakon ručka uslijedio je seminar o kulturnoj raznolikosti u kojem su djeca aktivno sudjelovala.

Drugoga dana mobilnosti učenici su bili na cjelodnevnome izletu. Najprije su posjetili kuću Djevice Marije i iskopine antičkoga grada Efeza, a nakon ručka u Selçuku - grada u provinciji Izmir, prošetali su živopisnim gradićem Sirinçe i gradom Kuşadasi, velikim ljetovalištem na turskoj obali Egejskoga mora.

 

Trećega dana, najprije su u Tehničkoj školi izlagali svoju prezentaciju i slušali o kulturnoj raznolikosti ostalih zemalja koje sudjeluju u projektu. Nakon prezentacija izrađivali su plakate u digitalnim alatima na temu multikulturalizma. Poslije ručka išli su u razgled muzeja u gradu Manisi. Muzej "Manisa Osmanli Muzesi" bio je jako poučan, a najbolje im je bilo u "Sehzadelerparku" gdje su vidjeli minijaturne turske povijesne građevine. Krenuli su u daljnji obilazak Manise, a posjetili su i najstariju tursku džamiju. Dan je bio izuzetno ispunjen i zanimljiv.

Četvrti dan bio je lijep dan proveden u gradu Izmiru, trećemu najvećem gradu u Turskoj. Učenici su najprije posjetili Asansör, povijesnu zgradu s dizalom koje je služilo za prijevoz ljudi i robe kroz strmu liticu između dva dijela četvrti. Dizalom su se odvezli na vrh gdje su uživali u prekrasnome pogledu na grad. U Parku kulture razgledali su izložbu o nevjerničkoj četvrti koja je dio povijesti grada. Nakon toga prošetali su do glavnoga trga u Izmiru gdje se nalazi povijesni toranj sa satom i naravno, neizostavnim dijelom svakoga turskog grada - tržnicom (bazarom). Razgled grada završili su u Alaçati - Çeşme, dijelu Izmira na zapadnoj obali Turske. Uslijedila je podjela certifikata i završno druženje, a nakon toga i povratak kući.

 

Draženka Pust, Jasmina Varga

 




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju