« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt Edukacija o ljudskim pravima međunarodni je projekt u kojem su partneri 6 različitih škola s glavnim ciljem poboljšanja razina inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje ljudskih prava, koja će se prvo transformirati na odnose između učenika, njihovih učitelja i lokalnu zajednicu. Partnerstvo uključuje države: Slovačku koja je ujedno i koordinator projekta, Portugal, Rumunjsku, Španjolsku, Tursku i Hrvatsku tj. II. osnovnu školu Varaždin.
Činjenica da zahvaljujući dostupnosti moderne tehnologije zlouporaba ljudskih prava ima nove oblike i sve je češća, poput kršenja autorskih prava ili Cyber zlostavljanja. Pomoću ovog projekta nadamo se da ćemo moći potaknuti suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno razmišljanje i vještine rješavanja problema naših učenika te da ih se aktivno uključi u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Motivacija za projekt temelji se na UN-ovoj Deklaraciji o HRE, Ljudska prava Vijeća iz 2010. godine, kao i „Pariška deklaracija“ iz 2015., kojom se teži da sva djeca steknu socijalne, građanske i interkulturalne kompetencije, promicanjem demokratskih vrijednosti i temeljnih prava, socijalne uključenosti i nediskriminacije. Ovim projektom želimo povećati empatiju, toleranciju i poštovanje te povećati samopouzdanje učenika bez nasilničkog ponašanja.
Glavni cilj ovog projekta je podržati obrazovanje o ljudskim pravima stavljajući ga u dnevni red sa svim aspektima. Cilj nam je osigurati aktivnost za svakog učenika u školi i vršnjaka u okruženju uobičajenog školskog programa. Trebamo uključiti sve koji žele na bilo koji način pokazati sposobnost da se poboljša samopoštovanje, samopouzdanje, prihvaćenost u društvenom životu.
Učenici će se educirati pod mentorstvom svojih nastavnika, predložene teme: povijest HRE-a, internetsko zlostavljanje, školske HR politike, sprječavanje zlouporabe ljudskih resursa, vršnjačko učenje/podučavanje vršnjaka.
Ciljne skupine našeg projekta čine učenici (odnosno 2500 učenika) i učitelji iz partnerskih škola, ostale srodne institucije, treneri, članovi i roditelji učenika. Sudjelujući u mješovitim međunarodnim radionicama, učenici će steći nova iskustva pod nazivom „Europa koja raste zajedno“.
Učenici i učitelji II. osnovne škole domaćini su projekta Human Rights Education od 19. do 22. rujna 2022. U Varaždin stigli su učesnici iz Portugala, Rumunjske, Slovačke, Španjolske i Turske.
Human Rights Education međunarodni je projekt s glavnim ciljem poboljšanja inovativnih praksi u obrazovanju s posebnim naglaskom na obrazovanje o ljudskim pravima. Ovim projektom također se potiče i razvija suradničko učenje, kritičko razmišljanje, kreativno rješavanje problema te aktivno uključivanje učenika u proces učenja kako bi mogli preuzeti određene odgovornosti.
Prvoga dana mobilnosti učenike i njihove učitelje pozdravila je ravnateljica Sanja Posavec te im poželjela uspješan rad i ugodan boravak u našem gradu. Prigodni program za goste izveli su Jelena Mežnarić, Fran Keretić i Tonka Tkalec.
Uslijedile su aktivnosti međusobnoga upoznavanja, a poslijepodne je bilo rezervirano za sportske aktivnosti – učenici su se natjecali u trčanju štafete i povlačenju konopa te su se dobro razgibali. Na kraju su se zasladili tradicionalnim slatkišima koje su donijeli iz svojih zemalja.
Drugoga dana gosti su posjetili Nacionalni park Plitvička jezera gdje su uživali u prekrasnoj prirodi.
Treći dan započeo je uvodnim predavanjima naših učenica Karle Plantak, Bele Ostroški i Dore Patafta o ljudskim pravima. Svi sudionici imali su zadatak prije dolaska pripremiti prezentaciju o dječjim pravima (pristup obrazovanju, sloboda misli, zaštita od nasilja, zaštita privatnosti, odmor, igra, kultura, umjetnost, pristup informacijama, sloboda vjere). Iste su prezentirali kolegama. Jedni druge pažljivo su slušali i ponovili ono što već znaju, ali i naučili nešto novo.
Da ne bi sve ostalo u teoriji, nakon prezentacija uslijedile su igre Čovječe, ne ljuti se u ljudskoj veličini, Zmijica u kojoj su odgovarali na pitanja o ljudskim pravima te se natjecali tko će brže točno odgovoriti na sva pitanja te time prvi stići do cilja. Neki su kreirali kocke u digitalnom obliku pišući na svako polje pitanje o ljudskim pravima. Zatim su iste izrezali i zalijepili te se igrali njima bacajući ih i odgovarajući na pitanja.
Nakon ručka uslijedio je posjet Parku znanosti u Oroslavju i dvorcu Trakošćan. Pomalo umorni, ali zadovoljni i puni dojmova naši su se gosti vratili u Varaždin u večernjim satima.
Posljednjega dana mobilnosti sudionici razgledali su grad uz stručno vodstvo, posjetili Gradski muzej Stari grad i Entomološki muzej. Zanimljivo bilo je u Gradskoj vijećnici gdje ih je primio zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković.
Svečana podjela certifikata održana je u školskoj sportskoj dvorani. Nakon službenoga dijela uslijedila je razmjena iskustava, plesalo se i pjevalo. Prebrzo došao je kraj, čemu su svjedočile suze naših gostiju.
Dani mobilnosti bili su dinamični, zanimljivi, ponekad možda i naporni. Međutim, naučili smo mnogo jedni od drugih, osvijestili da osim prava postoje i dužnosti koje treba izvršavati, i ono najvažnije, sklopljena su brojna prijateljstva i stvorene veze koje će se na idućim mobilnostima produbljivati i možda nekima biti poticaj da i sami zakorače u svijet projekata.
U organizaciji i provođenju aktivnosti sudjelovali su učitelji Denis Bais, Martina Dugonjić, Draženka Pust i Marta Cepanec te koordinatorica Ljiljana Inkret-Martinčević.
Marta Cepanec