« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Projekt European MakerSpace Network uključuje četiri škole iz četiri različite europske zemlje (Španjolska, Turska, Poljska i Hrvatska) u kojemu sudjeluju učitelji i učenici iz tih škola među kojima je i II. osnovna škola Varaždin.
Cilj projekta European MakerSpace Network jest uspostaviti mrežu europskih škola u kojima se ostvaruju takvi prostori stvaranja, razmjenjuju znanja i vještine, ne samo u svakoj školi pojedinačno, nego i između nastavnika i učenika svih škola uključenih u projekt. Stoga je takav projekt vrlo važan za uvođenje europske dimenzije obrazovanja u našu školu, za stjecanje dobrih praksi i pružanje prilike našim učenicima da se upoznaju s drugim kulturama, nauče biti tolerantni i empatični te da poboljšaju svoje jezične kompetencije. Suvremene računalne tehnologije omogućavaju nam da podučavamo na drugačiji način, bliže svijetu moderne djece.
U okviru projekta planirane su četiri aktivnosti koje se sastoje od posjeta drugim zemljama i održavanja različitih radionica s naglašenim aktivnostima iz STEM područja. Tijekom razdoblja od dvije godine cilj je zajednički napraviti plan koji sadrži razvoj školskoga prostora stvaranja (engl. markespace), potaknuti razvoj različitih vještina kod učitelja i učenika poput poboljšanja digitalnih i socijalnih vještina, pismenosti, vještine učenja jezika, upoznavanja kulturnih razlika, razvijanja kritičkoga mišljenja, kreativnosti, zajedničkoga rješavanja problema, digitalnih kompetencija te poduzetništva. Tijekom projekta želi se potaknuti znatiželja, dinamičnost i aktivnosti usredotočene na stjecanje znanja i motivaciju za daljnje obrazovanje. Uključivanjem učenika u ovaj projekt, učenici nisu više samo korisnici suvremenih tehnologija i alata nego postaju i njihovi stvaratelji.
Jedan od glavnih ciljeva jest poticati korištenje tehnika stvaralaštva koje se koriste u spomenutim prostorima stvaranja u svim područjima kurikuluma, angažiranjem učitelja u novim nastavnim pristupima i metodama učenja, pružanjem profesionalnoga iskustva i dobre prakse učiteljima koji sudjeluju u projektu.
Suradnjom između škola iz različitih dijelova Europe učvrstit će se mreža škola, razvit će se suradnički projekti i dobra praksa provođenjem projekata iz područja robotike, poduzetništva i različitih digitalnih i kulturnih aktivnosti u okviru školske zajednice.
Učenici svake zemlje imat će priliku posjetiti škole ostalih sudionika projekta te na taj način sudjelovati u sedmodnevnome putovanju i različitim aktivnostima koje će se za to vrijeme provesti u svakoj zemlji. Svaka će zemlja domaćin provesti različite vrste aktivnosti iz područja informatike i povezanih disciplina pri čemu će glavne radionice biti:
U sklopu Erasmus+ projekta European MakerSpace Network, održana je posljednja mobilnost u Zaragozi u Španjolskoj od 14. do 20. svibnja 2023. godine.
Sudjelovali su učenici Dorian Panić, Natan Šamarija i Petar Bahun iz 7. a razreda, Mia Pavić i Jakov Vrček iz 7.c razreda te Ida Kukec i Ivan Grđan iz 5.b razreda te učiteljice Tanja Klaneček, Dubravka Pavlić i Željka Kopić i koordinatorica projekta Ljiljana Inkret- Martinčević.
Prvi dan mobilnosti u Zaragozi započeo je prigodnim programom dobrodošlice za sve sudionike projekta. Učenici su predstavili uz prezentacije svoju državu, grad te školu te su uz vodstvo domaćina upoznali školu. Nakon zajedničkog ručka i kratkog odmora, učenici su sudjelovali u radionicama iz robotike (Arduino).
Drugi dan mobilnosti posjetili smo Monasterio de Piedra, samostan iz 12. stoljeća te prekrasan park prirode s brojnim slapovima i jezerima. Posebno nas je oduševila šetnja stazama kroz spilje i ispod slapa. Nakon zajedničkog ručka, posjetili smo prostor samostana i upoznali se s njegovom poviješću.
Pogledajte video o drugom danu mobilnosti: https://bit.ly/dandrugi
Treći dan mobilnosti bio je dan robotike. Učenici su sudjelovali na radionicima s Arduino pločicama koje su programirali za parkiranje auto- robota. Naši učenici bili su uspješni u rješavanju zadanih zadataka te su pokazali zavidno znanje i vještine.
Pogledajte video o trećem danu mobilnosti: https://bit.ly/trecidan
Četvrti dan mobilnosti iskoristili su za razgledavanje Zaragoze. Najprije su posjetili muzej CaixaForum te su vidjeli najznačajnija djela Nikole Tesle i izložbu kostima iz poznatih filmova. Nakon ručka prošetali su povijesnim dijelom grada Zaragoze i oko palače Aljaferia te posjetili prekrasnu Basilica del Pilar i kip Julija Cezara.
Pogledajte video o četvrtom danu mobilnosti: https://bit.ly/dancetvrti
Posljednjeg dana mobilnosti učenici su završili svoj projektni zadatak u čemu su bili najuspješniji. Nakon odrade, svim sudionicima projekta podijeljeni su certifikati uz prigodni govor ravnateljice koja se zahvalila na sudjelovanju i suradnji.
Pogledajte video o petom danu mobilnosti: https://bit.ly/petidan
U povratku svojim domovima, posjetili su i grad Barcelonu. Vidjeli su predivnu Sagrada Familiu te prošetali najpoznatijom ulicom Barcelone La Rambla.
Pogledajte video o povratku i posjeti Barceloni: https://bit.ly/povratakBarcelona
Učenici su se pozdravili sa prijateljima iz drugih zemalja i domaćinima te su sretno stigli svojim domovima puni dojmova i novih iskustava.