Učiteljica naše škole pozvana je kao govornica na 18. europsku konferenciju o javnom zdravlju (European Public Health Conference – EPH), koja se održala od 12. do 14. studenoga 2025. u Helsinkiju. Središnja tema ovogodišnje konferencije bila je „Investing for sustainable health and well-being“ (Ulaganje u održivo zdravlje i dobrobit), a okupila je velik broj stručnjaka iz područja javnog zdravstva, obrazovanja, humanitarnog djelovanja i društvenih znanosti.
Naša učiteljica Martina Dugonjić sudjelovala je s pozvanim izlaganjem na panel raspravi pod nazivom „Srce otpornosti: Lekcije iz pružanja podrške mentalnom zdravlju djeci i mladima pogođenima sukobom u Ukrajini“, na kojoj se govorilo o psihosocijalnoj podršci djeci i mladima raseljenima zbog rata u Ukrajini. U svojem je izlaganju podijelila iskustva dugogodišnje volonterke Crvenog križa i učiteljice koja svakodnevno radi s učenicima suočenima s traumom, nesigurnošću i prilagodbom na novo okruženje. Istaknula je kako joj je sudjelovanje u edukacijskim programima Crvenog križa i Agencije za odgoj i obrazovanje omogućilo razvoj konkretnih, praktičnih i kontekstualno prilagođenih vještina koje su joj od velike važnosti u radu s raseljenom djecom te kako su te kompetencije izravno doprinijele kvaliteti njezina svakodnevnog pedagoškog rada.
Uz našu predstavnicu, na panelu su sudjelovali:
- dr. Aneta Trgachevska, voditeljica projekta, Međunarodna federacija društava Crvenog križa i Crvenog polumjeseca (IFRC)
- Reda Sadki, izvršni direktor Zaklade za obrazovanje u Ženevi (The Geneva Learning Foundation – TGLF)
- Emelie Rohdén, voditeljica jedinice Mladi Švedskoga Crvenog križa (SRCY)
- Ivan Kryvenko, voditelj, Mladi Švedskoga Crvenog križa (SRCY)
Moderatorica rasprave bila je dr. Aneta Trgachevska (IFRC), dok je uvodnu riječ održala Paula Tiittala, službenica za politike – upućena nacionalna stručnjakinja pri Glavnoj upravi za zdravlje i sigurnost hrane (DG SANTE), Europska komisija.
Cilj panela bio je povezati iskustva iz obrazovnog, humanitarnog i zdravstvenog sektora diljem Europe s glavnom temom konferencije. Posebno je naglašeno kako kulturno inkluzivni pristupi, osnaživanje mladih i ulaganje u stručne kapacitete osoba koje rade s djecom mogu značajno doprinijeti održivosti zdravstvenih i socijalnih sustava. Panel je istaknuo da je ulaganje u mentalno zdravlje djece i mladih ulaganje u budućnost Europe – u smanjenje društvenih nejednakosti, jačanje povjerenja i izgradnju zdravijih, otpornijih zajednica.
Simpozij je bio iznimno uspješan, poticajan i edukativan. Sudionici su se aktivno uključivali u raspravu te postavljali pitanja koja su dodatno obogatila razgovor. Sudjelovanje naše učiteljice na ovako značajnom međunarodnom događaju predstavlja veliko priznanje njezinu predanom radu, ali i doprinos prepoznatljivosti naše škole u europskom obrazovnom i humanitarnom okruženju.



