U ponedjeljak, 10. studenoga, naši učenici su obilježili Svjetski dan znanosti sudjelovanjem u međunarodnom online događanju „Sat za znanost“. Tijekom prijepodneva slušali su zanimljiva predavanja i radionice s područja matematike koje su održali sveučilišni profesori i znanstvenici.
7.a razred pratio je predavanje „Nemogući graf?“ (izv. prof. dr. sc. M. Puljiz), na kojem su istraživali problem povezivanja triju kuća s trima izvorima – vode, struje i plina – bez presijecanja linija. Učenike je posebno iznenadilo rješenje prikazano pomoću … šalice!
5.d razred sudjelovao je u radionici „Crtajmo matematikom“ (dr. sc. B. Crnković, dr.sc. V. Mikulić Crnković i dr.sc. I. Traukar), u kojem su istraživali povezanost matematike i umjetnosti. Svaki je učenik izradio vlastito matematičko umjetničko djelo na temu perspektivnog crtanja kuća u nizu. Nakon radionice, radovi su poslani predavačima.
8.b razred pratio je predavanje „Matematičko programiranje – kako pomoću matematike donositi pametne odluke“ (izv. prof. dr. sc. B. Novoselnik). Saznali su kako se matematika primjenjuje u rješavanju stvarnih problema – od planiranja i donošenja odluka do optimizacije ograničenih resursa. Posebno ih je zainteresirao primjer „tvornice čokolade“, u kojem su izračunavali kako postići najveću zaradu uz zadane uvjete i ograničenja.
Sudjelovanjem u ovom događaju učenici su otkrili da matematika nije samo skup brojeva i formula, već alat koji potiče kreativnost, logičko razmišljanje i inovativnost. Znanost nas uči gledati svijet otvorenih očiju i tražiti rješenja tamo gdje ih drugi možda ne vide.
Učitelj i učiteljice matematike



