preskoči na sadržaj

II. Osnovna škola Varaždin

Login
Kalendar
« Lipanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Do polugodišta...

 

ANKETA
Da li ste zadovoljni sa aplikacijom eDnevnik ?



Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
 

  

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Učenici mlađih razreda naše škole i #GlobalSchoolPlayDay
Autor: Ljiljana Inkret-Martinčević, 5. 2. 2020.

Global School Play Day je internacionalni pokret koji traje petu godinu zaredom i obilježava se 5. veljače. Cilj globalnog pokreta, u kojem je ove godine bilo pola milijuna sudionika sa svih kontinenata, je vratiti djeci slobodnu igru.

Prošle godine su se tom pokretu priključila četiri razredna odjela naše škole, a ove godine gotovo cijela razredna nastava.

Učenici su jedan školski dan ili barem nekoliko nastavnih sati imali priliku provesti u nestrukturiranoj dječjoj igri.


O čemu se zapravo radi?

Današnjoj djeci jedan uobičajeni dan sadržava niz korisnih i osmišljenih aktivnosti. Škola, boravak, sportovi, strani, jezici, zadaća, ples, glazbena škola....sve je to važno jer tako djeca od najranije dobi uče kako se organizira vrijeme, na koji način se postaje odgovorna osoba, što znači redovito izvršavati obaveze.

S obzirom na to da djeca nisu odrasli, nasuprot obavezama bi trebale stajati nestrukturirane aktivnosti koje nemaju zadane ciljeve, pravila i očekivanu formu.  Kroz njih se uči niz socijalnih vještina, razvija se mašta, prihvaćaju se ideje drugih, navikava se na strpljivost, dolazi se do novih ideja, čeka se na red, predahne se u izdvojenosti, uvažava se, bori se, izbori se, izgubi se, ljuti se, odljuti se...

Bez takvih aktivnosti današnja djeca gube dio djetinjstva.

Upravo zbog svega navedenog učiteljice razredne nastave naše škole su odlučile svoje učenike uključiti u taj globalni pokret. Toga se dana na našoj školi igralo, crtalo, skakutalo, loptalo, preskakalo, slagalo nizove igračaka, preslagivalo. Školske su torbe došle u školu pune igračaka. Jedina pravila su bila da nema ekrana i grubosti. Učiteljice su bile samo prisutne, nisu se uplitale u igru, nisu određivale pravila, ni nisu davale upute. Ipak, pomno su promatrale, pratile i bilježile što se događa sa socijalnim odnosima unutar njihovih razreda u vrijeme nestrukturiranih aktivnosti. Stvorena je jasnija slika samoga razreda, svojevrsno sociometrijska bilješka. Sakupljeni su važni pokazatelji pomoću kojih se kvalitetno osmišljenim radionicama mogu korigirati razredni međuodnosi.

I zadnje, ali ne manje važno je da su učiteljice naše škole putem učiteljskih platformi za razmjenu ideja proširile ovu aktivnost i na neke kolegice s drugi varaždinskih škola.

Hvala VTV-u i Prvoj školskoj televiziji što su nas pratili.

 #GlobalSchoolPlayDay  se širi.

                                                                                                                                                                                                     Dubravka Kalinić Lebinec





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju