preskoči na sadržaj

II. Osnovna škola Varaždin

Login
Kalendar
« Svibanj 2022 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Do polugodišta...

 

<<<<





GRUPA MEDIJSKA KULTURA




 

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dan nestrukturirane dječje igre u školi (Globall School Play Day, 2022.)
Autor: Ljiljana Inkret-Martinčević, 7. 2. 2022.

Već četvrtu godinu zaredom su se gotovo svi učenici mlađih razreda naše škole pridružili internacionalnom pokretu koji se na globalnoj razini održava od 2017. godine. Ove je godine Global School Play Day obilježen 2. veljače. Inicijatori obilježavanja tog dana su učitelji kojima je osnovni cilj naglasiti važnost nestrukturiranog vremena za igru u školi.  Na globalnoj razini igralo se preko milijun učenika iz osamdesetak zemalja svijeta.


Naši su učenici jedan školski dan ili barem nekoliko nastavnih sati imali priliku provesti u nestrukturiranoj dječjoj igri. Neki su razredi na taj dana bili u samoizolaciji. Oni će imati dan za igru naknadno. Nije bitan datum, važno je osvijestiti vrijednost igre, slobodne dječje igre bez intervencija i bez strukture koje zadaju odrasli.

O čemu se zapravo radi?

Današnjoj djeci jedan uobičajeni dan sadržava niz korisnih i osmišljenih aktivnosti. Škola, boravak, sportovi, strani, jezici, zadaća, ples, glazbena škola....sve je to važno jer tako djeca od najranije dobi uče kako se organizira vrijeme, na koji način se postaje odgovorna osoba, što znači redovito izvršavati obaveze.

S obzirom na to da djeca nisu odrasli, nasuprot obavezama bi trebale stajati nestrukturirane aktivnosti koje nemaju zadane ciljeve, pravila i očekivanu formu.  Kroz njih se uči niz socijalnih vještina, razvija se mašta, prihvaćaju se ideje drugih, navikava se na strpljivost, dolazi se do novih ideja, čeka se na red, predahne se u izdvojenosti, uvažava se, bori se, izbori se, izgubi se, ljuti se, odljuti se...

Bez takvih aktivnosti današnja djeca gube dio djetinjstva.

Upravo zbog svega navedenog učiteljice razredne nastave naše škole su odlučile svoje učenike uključiti u taj globalni pokret. Toga se dana na našoj školi igralo, crtalo, skakutalo, loptalo, preskakalo, slagalo nizove igračaka, preslagivalo. Školske su torbe došle u školu pune igračaka. Jedina pravila su bila da nema ekrana i grubosti. Učiteljice su bile samo prisutne, nisu se uplitale u igru, nisu određivale pravila, ni nisu davale upute. Ipak, pomno su promatrale, pratile i bilježile što se događa sa socijalnim odnosima unutar njihovih razreda u vrijeme nestrukturiranih aktivnosti. Stvorena je jasnija slika samoga razreda, svojevrsno sociometrijska bilješka. Sakupljeni su važni pokazatelji pomoću kojih se kvalitetno osmišljenim radionicama mogu korigirati razredni međuodnosi.

I zadnje, ali ne manje važno je podsjetiti na to da je u vrijeme pandemije ugrožen socijalni i emocionalni razvoj djece. Tu su aktivnosti vezane uz Global School Play Day od velike koristi. Naravno, ne smiju se zanemariti zadane epidemiološke mjere, već treba naći način na koji se možemo igrati, družiti, ali i održati sigurnost. 

 

Neka se #GlobalSchoolPlayDay širi.

                                                                                                                                                                                                           Dubravka Kalinić Lebinec

 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju